6 zdravých potravín pre váš mozog | chráňte svoje zdravie

6 zdravých potravín pre váš mozog | chráňte svoje zdravie

Niet pochýb o tom, že ako starneme, spolu s nami starne aj naše telo. Výskum ukazuje, že môžete zvýšiť svoje šance na udržanie zdravého mozgu, ak do svojho jedálnička zaradíte tieto múdre potraviny.

Čučoriedky

čučoriedky-zdravie-účinky

Doktor Steven Pratt, autor knihy superjedlá, hovorí, že v štúdiách na zvieratách vedci zistili, že čučoriedky pomáhajú chrániť mozog pred oxidačným stresom a môže pomôcť pri chorobách ako je Alzheimerova choroba alebo demencia. Štúdie tiež ukázali, že strava bohatá na čučoriedky výrazne zlepšila schopnosť učenia sa a zlepšila motorické zručnosti starnúcich myší. Odporúčame teda čučoriedky v akejkoľvek forme, či už čerstvé, zmrazené, alebo lyofilizované (vákuovo sušené).

Ryby

ryby-losos-zdravie

Ryba akou je napríklad losos, je bohatá na omega-3 mastné kyseliny, ktoré sú nevyhnutné pre mozgové funkcie. Omega-3 mastné kyseliny tiež obsahujú protizápalové látky. Ostatné olejnaté ryby, ktoré poskytujú výhody omega-3 sú napríklad sardinky a sleď.

Orechy a semená

orechy_zdravie_strava

Orechy a semená sú dobrým zdrojom vitamínu E. Vlašské orechy obsahujú Polyfenoly, ktoré zlepšujú komunikáciu medzi neurónmi vo vašom mozgu. Orechy taktiež pomáhajú znížiť váš cholesterol a obsahujú plno ďalších dôležitých látok ako: železo, zinok, selén, skupinu vitamínov B či kyselinu listovú.

Avokádo

avokado_superpotravina

Avokádo je rovnako dobré ako čučoriedky, čo sa týka podpory mozgu a zdravia. Síce obsahuje veľa tukov, ale ide o zdravé tuky, ktoré pomáhajú pri chudnutí. Avokádo obsahuje aj luteín, kyselinu listovú a vitamín E. Tím sa radí medzi potravinu, ktorá pôsobí aj ako prevencia proti rakovine.

 

Kokosový olej

kokosovy-olej-zdravie

Kokosový olej obsahuje mastné kyseliny ( myristová, kaprinová, kaprylová laurová), ktoré sú veľmi dôležité pre správnu činnosť nášho metabolizmu, ale aj nášho mozgu. Pomáha v boji proti vírusom, zápalom, baktériám a plesniam.

Rajčiaky (paradajky) 

rajčiaky-rajčiny-zdravie-účinky

Obsahujú silný antioxidant Lykopén, ktorý mozog chráni pred demenciou. Lypokén sa nachádza v šupke a paradajkám dodáva červenú farbu. Má antioxidačné účinky, ktoré ničia voľné radikály. Jeho účinky sa zvyšujú tepelnou úpravou. Práve lykopén je účinný v prevencii pred rakovinou žalúdka, kože, pľúc, prostaty a prsníka.  Taktiež znižujú obsah cholesterolu v krvi a podporujú jeho vylučovanie z organizmu.

Viac nájdete na stránkach: webmd.com

Mohlo by vás zaujímať: 9 “nadupaných” potravín | Super potraviny

 

 

6 zdravých potravín pre váš mozog | chráňte svoje zdravie
5 (100%) 1 vote

Komentáre