9 "nadupaných" potravín - Super potraviny

9 „nadupaných“ potravín – Super potraviny

Medzi super-potraviny patrí strava, ktorá sa okrem funkcie zasýtiť žalúdok, snaží aj o to aby podporovala naše zdravie a dodávala telu dostatok živín a vitamínov.

Hlávkový šalát

Zelené šaláty obsahujú veľa vitamínov. Ich pravidelnou konzumáciou tak posilňujete imunitný systém. Hlávkový Šalát obsahuje tiež veľa vody, takže vaše telo dôkladne hydratuje. Je bohatým zdrojom železa i kyseliny Listovej, pomáha odstraňovať únavu, podporuje trávenie, čistí Pečeň a celkovo chráni kardiovaskulárny systém.

superpotravina_šalat

 

Avokádo

Obsahuje množstvo kvalitných tukov, ktoré pomáhajú podporovať naše srdce, a tiež bojujú proti kardiovaskulárnym chorobám. Avokádo obsahuje aj luteín, kyselinu listovú a vitamín E. Tím sa radí medzi potravinu, ktorá pôsobí aj ako prevencia proti rakovine.

avokado_superpotravina

Chia semienka

Tieto semienka sú bohatým zdrojom omega3 mastných kyselín – znižujú tlak, pomáhajú riediť krv a sú výborným zdrojom vitamínov skupiny B. Obsahujú totiž veľa antioxidantov, telo tak čistí od nahromadených toxínov, dodávajú mu Novú životné Energiu.

chia_superpotraviny

Brokolica

Obsahuje veľké množstvo vitamínu C. Pomáha ako prevencia pred vznikom rakoviny a dokáže naštartovať proces detoxikácie, je ideálna pri chudnutí, navyše chutná. Najlepšia je so syrom, alebo pripravená na Pare.

zdravá strava_brokolica

Reďkovky

Obsahujú dlhý zoznam minerálov, vitamínov,  ktoré pomáhajú čistiť Pečeň aj krv. Najlepšie sú čerstvé, napríklad do šalátov, alebo ako príloha k pečivu.

zdravá výživa

Goji: Kustovnica čínska 

Tieto sýto červené plody dnes už bežne kúpite v menších obchodoch aj hypermarketoch. Goji je skvelou prevenciou pred vznikom rakoviny, obsahuje množstvo antioxidantov, vitamínov, stopových prvkov. Dodáva životnú energiu, podporuje dlhovekosť, sexualitu a má protizápalové účinky.

goji_čo to je

Orechy

Orechy v sebe majú veľké množstvo vitamínov zo skupiny B. Priaznivo pôsobia na mozgovú činnosť, aj na chod nášho srdca a zlepšujú pamäť. všetky orechy sú zdravé, od vlašských, cez lieskové, až po mandle alebo pistácie. Patria však tiež do skupiny alergénov a nie každý si ich môže vychutnať.
orechy_zdravie_strava

Čucoriedky

Vďaka naozaj veľkému obsahu antioxidantov by mali patriť na váš jedálny lístok. Takmer v pravidelnej Ich výhodou je, že sú pre nás pomerne ľahko dostupné. Čučoriedky si môžete tiež zmraziť a užívať si ich chuť aj v zime.

čučoriedky_antioxidanty

Jogurt

Najlepší je obyčajný biely jogurt, ktorý si môžeme dochutiť vždy podľa seba. Nech už medom, orieškami, ovsenými vločkami, Alebo ovocím. Podstatné je to, že kvalitný jogurt obsahuje bielkoviny, a pomáha čistiť črevnú mikroflóru.

recepty_jogurt

9 „nadupaných“ potravín – Super potraviny
5 (100%) 2 votes

Komentáre