Ako schudnúť ? Naučte sa vyhýbať rafinovanému cukru

Poznáte to. Dezert ku káve, osviežujúca zmrzlina v lete, čokoláda len tak na chuť. Viete si vôbec predstaviť život bez cukru ?

Biely rafinovaný cukor a trstinový cukor nedodáva telu žiadne živiny, len kalórie. Jeho nadmerná konzumácia vedie k obezite, vyššiemu riziku vzniku diabetu, infarktu, vysokému krvnému tlaku apod. Cukor nikdy nebol považovaný za súčasť zdravej stravy, to určite vie mnoho z vás. No napriek tomu ho mnoho z nás konzumuje, niekedy aj nevedome, kedže cukor sa skrýva skoro všade, aj tam kde by ste ho naozaj nečakali.

Kde všade sa cukor skrýva ? 

Cukor, ktorému by ste sa mali určite vyhnúť je biely rafinovaný cukor, teda ten, ktorým si sladíte kávu, alebo ho používate pri pečení. Výrobcovia nazývajú často cukor iným názvom, aby tak zavádzali zákazníkov a tým pôsobil zdravším dojmom. Niekoľko názvov, ktoré nesú iný názov pre cukor: kukuričný sirup, maltóza, fruktóza, dextróza, melasa, agávový sirup, trstinový cukor, ryžový cukor. Niektoré z nich nie sú spracované ako rafinovaný cukor, no k zdraviu nám nepomôžu.

Vyhnite sa sladkým nápojom

coca-cola-cukor

O tejto téme sme už písali článok, kde sme prezradili koľko cukru sa skrýva v našich obľúbených nápojoch. Celý článok nájdeš tu: Koľko cukru sa skrýva v nápojoch 

Sladké limonády, džúsy a iné. Všetky tieto produkty sú zdrojom pridaného cukru. Niektoré nápoje používajú fruktózovo-glukózový sirup, ale … V najčastejšie používanom type glukózového sirupu môžeme nájsť rovnaký pomer glukózy a fruktózy ako v bežnom cukre. Obe sladidlá obsahujú taktiež rovnaký objem kalórií (4 kalórie na 1 gram).

Čím nahradiť cukor ? 

citronova.kora

Siahnite po výťažkoch z vanilky, škorici, citrónovej kôre alebo cikorke. Vyhýbajte sa sladkému pečivu, koláčom a iným sladkostiam z bielej múky, ktoré majú len málo živín, no napriek tomu obsahujú veľké množstvo pridaného cukru. Jednoducho ich odstráňte zo svojho jedálneho lístka.

Doktor Ondrej Nývlt píše:

Ze zdravých sladkostí bych doporučil ovoce (například jablka, hrušky, jahody, meruňky, meloun), kterého je v letním období na trhu dostatek a v dostatečné kvalitě. V zimě pak ovoce sušené (nedoslazované a nesířené). Avšak i pro konzumaci ovoce platí, že je nutné sledovat  množství a dobu, kdy je sníme, tedy například ne večer. Ovoce proto konzumujte s citem a spíš ráno a dopoledne.Viac na ona.idnes.cz

Zhrnutie

  • zistite, kde všade sa cukor skrýva
  • vyhýbajte sa sladkým nápojom
  • siahnite po prirodzených sladidlách
  • zabudnite na sladkosti

Ak sa naučíte vyhýbať sladkostiam a obmedzíte príjem bieleho rafinovaného cukru, ste na správnej ceste. Ďalším krokom je začať aktívne športovať ! Na našich stránkach nájdete mnoho zaujímavých cvičení pre začiatočníkov, ktoré vám pomôžu zmeniť svoj životný štýl k lepšiemu. Viac na: Cvičte s nami

Ak ti v tomto článku niečo dôležité chýba, alebo by si ho rád doplnil, tak neváhaj a napíš do komentáru pod článkom. Radi článok doplníme.

Odporúčame pozrieť si dokumentárny experiment, v ktorom Damon Gameau dobrovoľne začne prijímať potraviny s vysokým obsahom cukru na zdravé telo. Film sa volá That Sugar Film.

Ako schudnúť ? Naučte sa vyhýbať rafinovanému cukru
5 (100%) 1 vote

Komentáre