Boľavé chodidlá - jednoduchý cvik, ktorý vás zbaví bolesti

Boľavé chodidlá – jednoduchý cvik, ktorý vás zbaví bolesti

Dnes si povieme niečo o zápale plantárnej fascie, ktorá je známa tiež ako“päta bežca“. Je to bolestivý stav, ktorý často vzniká neprimerane ťažkým tréningom, nesprávnou obuvou alebo inou činnosťou, pri ktorej kladieme veľkú záťaž na plantárnu šľachu, ktorá je situovaná na spodnej časti chodidla a vedie od päty k prstom.

plantarna-fascitida-päta-zdravie

Ako sa bolesť prejavuje ?

Bolesť zo začiatku nie je príliš intenzívna a prejaví sa najmä pri prvých ranných krokoch v oblasti päty. Toto je signál, že niečo nie je v poriadku a mali by sme pristúpiť k aktívnej liečbe, pretože tento zápal a bolesť môže neskôr prejsť do chronického stavu.

Ako liečiť zápal plantárnej fascie ?

Pri bolesti plantárnej fascie je nutné zmierniť zápal a až potom môžeme pristúpiť k cvičeniam. Na to je najlepšie ľadovanie. Priložte si niečo ľadové (mrazená zelenina) na boľavú oblasť chodidla a zotrvajte tak približne 15 minút. Tento postup opakujte niekoľkokrát denne.

Cvičenie 

Po odstránení zápalu by sa mala bolesť zmierniť a my neskôr môžeme pristúpiť k cvičeniu. Na toto cvičenie budete potrebovať tenisovú loptičku, ktorú umiestníme na zem a časťou boľavého chodidla pristúpime k masáži. Názornú ukážku si môžete pozrieť v nasledujúcom videu.

https://youtu.be/bV9E0V0ZeXg%20

Ďalej odporúčame prečítať článok Účinná liečba chronickej plantárnej fascitídy od známeho bežca Richarda Zvolánka, ktorý sa tejto problematike detailne venuje. V článku popisuje priebeh jeho liečby a cvičenia, ktoré mu pomohli zbaviť sa tejto bolesti.

Boľavé chodidlá – jednoduchý cvik, ktorý vás zbaví bolesti
5 (100%) 5 votes

Komentáre