Chrápanie – poloha spánku, vzduch, pitný režim a iné

Chrápanie vzniká chvením mäkkého podnebia a dokáže poriadne znepríjemniť spánok hlavne ľudom okolo vás. Okrem lekárskeho zákroku môže niekedy pomôcť  napríklad zmena spánkovej polohy alebo zvlhčovač vzduchu.

Chrápanie spôsobujú zúžené dýchacie cesty medzi nosom a krkom. Dýchacie cesty sa zužujú, pretože sú svaly v krku pri spánku uvoľnenejšie. Keď sú pri vdychovaní kyslíka dýchacie cesty zúžené, vzduch sa bude musieť pohybovať rýchlejšie než predtým a bude väčšou silou narážať na tkanivá mäkkého podnebia v ústach, čo spôsobuje vibrácie, ktoré vytvárajú chrápanie.

Čo spôsobuje chápanie ?

  • Nepriechodné nosové cesty
  • Starnutie
  • Anatomické anomálie
  • Konzumácia alkoholu
  • Obezita
  • Nesprávna poloha pri spaní

Skúste zmeniť polohu spánku

Niektoré spánkové polohy, napríklad spánok na chrbte, zvyšujú pravdepodobnosť chrápania. Zmena spánkovej polohy môže chrápanie zmierniť, alebo mu zabrániť úplne. Často pomôže vyvýšenie polohy hlavy o 15 cm a spánok na boku. Dostatočne veľký vankúš vám pomôže spriechodniť prúdenie vzduchu v dutinách.

Pitný režim a chrápanie

Pri dehydratácii sa vysušia prínosové dutiny, čo má za príčinu chrápanie. Okrem iného je dostatočný pitný režim dôležitý pre zdravie celého organizmu a dehydratácia môže viesť k rôznym zdravotným komplikáciám.

Zbavte sa prachu a alergénov

Mali by ste dbať na to, aby miestnosť, v ktorej spíte bola čistá (prach, zvieracie chlpy a iné). Prašné prostredie dráždi dýchacie cesty a spôsobuje chrápanie. Pravidelne vetrajte a dbajte na poriadok v spálni.

Zvlhčovač vzduchu môže pomôcť

Zvlhčovať vzduchu môže udržať dýchacie cesty vlhké, čo môže významne znížiť riziko chrápania. Niekedy môže tiež pomôcť umiestniť do spálne nádoby s vodou alebo vlhký uterák, ktorý zvlhčí vzduch v miestnosti.

 

Vyhnite sa alkoholu pred spaním

Pri popíjaní alkoholických nápojov sa naše krčné svaly uvoľnia, tkanivá v krku sa rozšíria a zablokujú dýchacie cesty, to má za následok nepríjemné nočné chrápanie. Preto, ak nechcete v noci nepríjemne chrápať, mali by ste sa vyhýbať konzumácii alkoholu tesne pred spaním.

 

 

 

 

 

 

Chrápanie – poloha spánku, vzduch, pitný režim a iné
5 (100%) 3 votes

Komentáre