Čo je to aerobik ?

co-je-to-aerobik

Aerobic je kondičné cvičenie pri hudbe, je zamerané predovšetkým na rozvoj obehovej sústavy, na zvýšenie vytrvalosti a výkonu. Jedná sa o vytrvalostné cvičenie aeróbneho charakteru, ktoré je vykonávané stredne vysokou intenzitou. Zaťažovaním kardio-vaskulárneho dýchacieho systému ovplyvňuje aeróbnu zdatnosť.

Rozlišujeme niekoľko druhov Aerobiku:

Step aerobik

Základom cvičenia je vystupovanie na step (schod), inak odpružený plastový stupienok. Výška stupienka je nastaviteľná.

Dance aerobik

Forma klasického aerobiku, ktorá využíva tanečné kroky. Toto cvičenie vyžaduje vysokú koordináciu pohybu a je veľmi obľúbené.

Pilates

Súbor cvičení zostavených Josephom Pilatesom v 1. polovici 20. storočia. Pilatesove cviky posilňujú svalový korzet trupu a nervovo svalovú koordináciu.

Spinning

Tréning sa vykonáva na špeciálnom stacionárnom bicykli. Trénuje sa do rytmu hudby, najčastejšie v špecializovaných centrách.

Body styling

Silové cvičenie určené na formovanie svalov. Často sa pre zvýšenie intenzity cvičenia využívajú rôzne pomôcoky (činky, tyče a iné).

Funky aerobik

V tomto cvičení sa využíva tanečný štýl pohybu FUNK. Je obľúbený prevažne u mladších.

Kick box aerobik, Tae bo

Cvičenie, ktoré využíva prvky bojového umenia. Jedna z foriem aeróbnej aktivity s hudobným sprievodom.

Fitt ball

Posilňovanie na veľkých loptách. Cvičenie je určené pre skvalitnenie svalov okolo chrbtice a spevnenie svalstva trupu.

Aqua aerobik

Cvičenie vykonávané vo vode. Je vhodné pre ľudí s nadváhou, ktorí by si pri klasickom aerobiku zaťažovali kĺby.