Cvičenie s vlastnou váhou – zhyby na hrazde

Zhyby na hrazde patria medzi základné cviky, pomocou ktorých si buduješ silu a objem chrbta. Toto cvičenie sa využíva skoro v každom športe na rozvoj svalovej sily, hlavne v street workoute. Poznáme niekoľko variant zhybov, niektoré sú ľahšie, iné ťažšie.

Začiatočníci

Ak patríte medzi začiatočníkov a neporadíte si sami ani s jedným zhybom, zavolajte si na pomoc niekoho, kto vám pomôže. Váš partner vám chytí nohy a pomáha vám pri každom pohybe nahor. Pomoc vyzerá nasledovne.

ženy-dievčata-street-workout-nitra

Varianty zhybov

Zhyby podhmatom patria medzi tie jednoduchšie varianty. Pri tomto cvičení smerujú vaše dlane smerom k tvári. Pri tomto cviku si precvičíš bicepsy a svaly chrbta.

zhyby-na-hrazde-podhmat

Zhyby nadhmatom patria medzi tie náročnejšie varianty. Pri tomto cvičení vaše dlane smerujú opačným smerom ako pri podhmate.

zhyby-na-hrazde-cviky

Zhyby na úzko nadhmatom vám pomôžu skvele precvičiť celé ruky a chrbát. Ruky máte od seba vzdialené približne 10 cm, lakte držíte popri tele a nevytáčate ich do strán

zhyby-na-hrazde-nadhmat-cviky

Zhyby naširoko nadhmatom patria medzi tie najťažšie. Pri tomto cvičení je dôležité dať ruky čo najširšie od seba, pričom tvoje telo zozadu pripomína písmeno V. Čím širší úchop zvolíš, tým viac ti narastie chrbát do šírky.

zhyby-na-široko

Odporúčame vám robiť viac sérii, pričom v každej sérii sa budete snažiť urobiť priemerný počet zhybov, ktoré zvládnete. Napríklad, ak je váš maximálny limit 6-8 zhybov, tak si v každej sérii zvolíme priemer 4 zhyby. Čiže by to mohlo vyzerať nasledovne: 8 sérii, pričom každá séria pozostáva zo 4 zhybov. Pauza medzi sériami by nemala byť dlhá, maximálne 30 sekúnd.

Ako správne cvičiť vyššie spomínané zhyby.

Mohlo by vás zaujímať: Dipy, kliky, zhyby, drepy | základné cviky

Cvičenie s vlastnou váhou – zhyby na hrazde
4.71 (94.29%) 14 votes

Komentáre