Posilnite svoju imunitu a zlepšite svoje zdravie

Pripravte sa na zimu a buďte nonstop FIT. Čaká nás niekoľko dlhých mesiacov chladného počasia, ktoré pre náš organizmus predstavuje veľkú fyzickú a psychickú záťaž. Teraz je ideálny čas na to, aby sme začali pracovať na posilnení imunity.

Začnite hneď !

Najčastejšie príčiny porúch imunity sú získané, nie vrodené. Môžeme si za ne sami svojimi nesprávnymi životnými návykmi. Niekoľko tipov, ktoré sme na našej stránke už niekoľkokrát spomínali.

  • udržujte sa v kondícii pravidelným pohybom
  • zdržujte sa viac na čerstvom vzduchu
  • stravujte sa zdravo a pravidelne, dodržujte dostatočný príjem tekutín (tým myslíme čistú vodu)
  • vyvarujte sa stresu, vieme je to ťažké, ale naučte sa ho aspoň efektívne odbúravať (šport)

V dnešnej dobe majú všetci svojim spôsobom narušený imunitný systém. Preto je dôležité, aby človek konzumoval viac ochranných látok, hlavne v chrípkovom období. Nemusíte si kupovať priemyselne vyrábané vitamíny, stačí zvýšiť príjem antioxidantov z čerstvého ovocia a zeleniny.

Aké vitamíny potrebuje naše telo ?

Vitamín A: zvyšuje odolnosť tela voči infekciám a pomáha pri tvorbe zrakového pigmentu, vďaka ktorému sú oči schopné rozoznávať predmety aj za zníženého osvetlenia. Nájdeme ho v mrkve, zelenej a žltej zelenine (kapusta, špenát, brokolica, kukurica, dyňa, paprika…). Z ovocia je to melón, marhule a čerešne. 

Vitamín B: dôležitý pre správne fungovanie nášho metabolizmu. Môžeme ho nájsť v celozrnných obilninách, orechoch a taktiež v rybách.

Vitamín C: Pre správnu funkciu imunitného systému je vitamín C zásadný. Zvyšuje odolnosť organizmu proti infekciám a slúži ako prevencia. Ľudia si často myslia, že najlepším zdrojom vitamínu C sú citróny. Ale často neberú v úvahu to, že toto ovocie je k nám privážané z obrovskej diaľky a tak stráca na sile. Najlepším riešením je čerstvé ovocie, naším odporúčaním sú jednoznačne jablká !

jablká-zdravie-prečo-fitness

Mohlo by vás zaujímať: Niekoľko dôvodov prečo jesť jablká + zdravé účinky

Zhrnutie

  • doprajte si dostatok spánku (ideálne 7-9 hodín, pomáha nám pri regenerácii)
  • zlepšite svoju náladu (šport, prechádzky, pohyb)
  • zmeňte svoje stravovacie návyky (ovocie a zelenina = vitamíny)
  • dodržujte pitný režim (vyvarujte sa pitiu sladkých nápojov a alkoholu, pite čistú vodu, čaje)
Posilnite svoju imunitu a zlepšite svoje zdravie
4.5 (90%) 2 votes

Komentáre