Strečing je dôležitý | ako cvičiť strečing (video)

Čo si predstaviť pod pojmom strečing (naťahovanie) ?

Strečing pozostáva z cvičení, pri ktorých pôsobíme na svalstvo, a tým sa ich snažíme natiahnuť. Veľmi veľa ľudí zabúda na strečing po tréningu, aj napriek odporúčaniam odborníkov. Kvalitný a hlavne správny tréning pozostáva z troch zložiek. Prvá zložka je rozohriatie pred tréningom, ktorému by každý mal venovať veľkú pozornosť. Predchádzame tým zraneniam, ktoré sa môžu prihodiť (natiahnutý sval a iné). Ďalšia zložka je hlavný tréning, ktorému venujeme najviac času. A posledná zložka je strečing na ktorý veľa ľudí zabúda.

Aké sú výhody strečingu a prečo vykonávať strečing ?

Michael J. Alter [1990] – benefity strečingu

  • zvýšená telesná zdatnosť
  • zvýšená schopnosť učiť sa a vykonávať riadené pohyby
  • zvýšenie mentálneho a duševného  uvoľnenia (relaxácie)
  • posilnenie rozvoja uvedomovania si vlastného tela
  • zníženie rizika poranenia kĺbov, šliach a väzov
  • zníženie svalovej bolesti
  • zníženie svalového napätia (tuhosti)
  • zvýšenie pružnosti vďaka stimulácii produkcie chemických látok, ktoré „mažú“ spojivové tkanivo
  • zníženie závažných bolestivých menštruácii (dysmenorea) u žien

Na akadémiach parkour a freerun v Nitre (Skill Lab) je tréning rozdelený na vyššie uvedené zložky (rozohriatie, tréning, strečing). Hlavne pri týchto športoch, ktoré pozostávajú z akrobatických prvkov je naťahovanie po tréningu opodstatnené ! Ak strečing zanedbáte, môžete na druhý deň počítať so svalovou horúčkou (svalovica), hlavne ak patríte medzi začiatočníkov, ktorí netrénujú deň čo deň (overené).

Existuje niekoľko druhov strečingových cvičení. My sme sa rozhodli natočiť video (video z tréningu), kde vám ukážeme ako sa naťahujú zverenci akadémie parkour a freerun v Nitre.

 

Strečing je dôležitý | ako cvičiť strečing (video)
4.5 (90%) 4 votes

Komentáre