Strečingové cvičenie - 32 strečingových cvičení (ukážky)

Strečingové cvičenie – 32 strečingových cvičení (ukážky)

Strečing je fyzická aktivita, pri ktorej pôsobíme na svaly a tým zvyšujeme ich elasticitu. Pozitívne pôsobí na kĺbovú elasticitu, odstraňuje svalové napätie (tuhosť) a slúži ako prevencia pred zraneniami, ktoré sa stávajú najčastejšie pri tréningu. Pri zanedbávaní strečingu (cvičení na ohybnosť) sa svaly skracujú a tým sa zvyšuje riziko zranenia. Zbystriť pozornosť by mali najmä ľudia, ktorí sa venujú cvičeniu v posilňovni a zanedbávajú strečingové cvičenia.

Výhody strečingu

  • zvýšená telesná zdatnosť
  • zvýšená schopnosť učiť sa a vykonávať riadené pohyby
  • zvýšenie mentálneho a duševného  uvoľnenia (relaxácie)
  • posilnenie rozvoja uvedomovania si vlastného tela
  • zníženie rizika poranenia kĺbov, šliach a väzov
  • zníženie svalovej bolesti
  • zníženie svalového napätia (tuhosti)
  • zvýšenie pružnosti vďaka stimulácii produkcie chemických látok, ktoré „mažú“ spojivové tkanivo

Základné druhy strečingu

Statický: Najviac rozšírená forma strečingu, pri ktorej naťahujeme svaly formou výdrže v rôznych polohách.

Dynamický: Pri tomto cvičení sa snažíme prudkým pohybom (švihom) dostať za hranicu rozsahu.

Pasívny: Pri tomto type strečingu nám pomáha druhá osoba.

Ktoré svaly zapájame pri strečingových cvičeniach ? 

Máme pre vás 32 strečingových cvičení, kde je názorne zobrazené, ktoré svaly pri danom cvičení naťahujete.

Mohlo by vás zaujímať: Inštruktážne video – ako cvičiť strečing

Zdroj: Functional Fitness

 

 

Strečingové cvičenie – 32 strečingových cvičení (ukážky)
4.7 (94.29%) 7 votes

Komentáre