Teplé dni, horúčavy | nezabúdajte na pitný režim !

Teplé dni, horúčavy | nezabúdajte na pitný režim !

V teplých dňoch a horúčavách, aké máme napríklad dnes je pitný režim veľmi dôležitý pre naše zdravie. Hoci toto všetci vieme, nie každý ho dodržiava, a ak aj áno, zloženie tekutín nie je vždy správne. Najlepšia voľba pre našu hydratáciu je čistá voda, alebo minerálna voda s nízkou, až strednou mineralizáciou, s vyváženým pomerom minerálov.

Nedostatok tekutín, príznaky ?

Ak chceme orientačne zistiť, či prijímame dostatočné množstvo tekutín, stačí sledovať, jaké množstvo a sfarbenia moču z nášho tela vylučujeme. Ak má moč tmavú farbu, je to jeden z ukazovateľov nedostatočného zásobenia tekutinami. Nedostatok tekutín sa ďalej prejavuje tiež tým, že je človek malátny, má lesklé zapadnuté oči, má kruhy pod očami, má suché sliznice v ústach (zápach z úst) a iné.

Koľko tekutín denne ?

Dospelý človek by mal vypiť približne 20-40 ml vody na 1 kg telesnej hmotnosti, čo je približne 2-3 litre tekutín za deň. Osobne pri sebe neustále nosím aspoň pol litrovú fľašu vody, ktorú mám vždy po ruke. Ak už si sadnem niekam do podniku, tak citronáda je skvelou a osviežujúcou voľbou. Navyše citrónová šťava – obsahuje vitamín C a ten neutralizuje chlór vo vode.

Čomu sa vyvarovať v pitnom režime ? 

Určite sladkým a kalorickým nápojom (tie, ktoré obsahujú cukor). Taktiež nie sú vhodné bublinkové nápoje, ktoré odvodňujú náš organizmus podobne ako pitie kávy, ktorá povzbudzuje stratu tekutín v našom tele. Prečo myslíte, že sa ku káve pridáva aj pohár vody ? 🙂 Samozrejme kávu si môže dopriať každý, aj ja si rád sadnem na dobrý šálok kávy, ale netreba zabúdať na pitný režim.

Teplé dni, horúčavy | nezabúdajte na pitný režim !
5 (100%) 3 votes

Komentáre