Únava počas tréningu – ktoré faktory nás najviac ovplyvňujú ?

 

Tešíte sa na kvalitný tréning, no v priebehu tréningu vás premôže vyčerpanie ? Faktorov, ktoré prispievajú k únave pri cvičení je niekoľko, tu sú tie najčastejšie. 

Nedostatok spánku a tréning

Kvalitný a dostatočne dlhý spánok je jeden z najdôležitejších faktorov pre získanie energie. Mnoho ľudí tento fakt prehliada a podceňuje. Určite ste si všimli, že po prebdenej noci nie sú vaše športové výkony najlepšie. Spánok je dôležitý pre správnu regeneráciu organizmu, nepodceňujte ho. 

 Strava a tréning

Stravovanie je veľmi dôležité, bez kvalitnej výživovo hodnotnej stravy nebudete mať dostatok energie pri tréningu. Nebudeme rozoberať, ako by ste sa mali stravovať, kedže je to veľmi individuálne. Na internete je informácii z tejto oblasti dostatok, odporúčame si z každého stravovacieho štýlu zobrať niečo a upraviť priamo na mieru. Neodporúčame jesť nič ťažké ani sladké. Jesť by ste mali aspoň hodinu pred tréningom. 

Pitný režím a tréning

Voda tvorí asi dve tretiny ľudského tela, ak pred tréningom a počas tréningu nedodržiavate dostatočný pitný režim, vaše telo bude reagovať rýchlym poklesom energie a celkovým spomalením. Toto platí predovšetkým pri pohybe na čerstvom vzduchu, takže svoju fľašu s vodou majte stále pri sebe. Nezabúdajte na pitný režím, ten je pred, pri a po cvičení veľmi dôležitý. Jedným z dôvodov vyčerpania pri tréningu je práve dehydratácia. 

 

Pretrénovanie a tréning

Dávajte si pozor, aby ste sa nepretrénovali. To, že trénujete je super, ale naše telo potrebuje čas na regeneráciu a odpočinok.  Ak cítite, že máte za sebou naozaj vyčerpávajúci tréning, doprajte si aspoň jeden deň voľna na regeneráciu. Počas regenerácie nie je vhodné len ležať a nič nerobiť. Je fajn si dať aspoň ľahký tréning, inak povedané aktívny odpočinok. 

Doplňte horčík

Magnézium sa podieľa na tvorbe energie, ktorá je nenahraditeľná pre akýkoľvek pohyb a výkon. Pri športe sa energia niekoľkonásobne viac spotrebováva, preto je potrebné dopĺňať aj horčík. Horčík navyše pôsobí relaxačne na svaly, pomáha tak predchádzať kŕčom stehien a lýtok, ktoré sa u športovcov môžu vyskytovať.

Trénujte naplno, trénujte bezpečne 🙂  

 

Únava počas tréningu – ktoré faktory nás najviac ovplyvňujú ?
4.8 (96.67%) 6 votes

Komentáre