Zhyby na hrazde – rôzne variácie

Medzi najlepšie cviky s vlastnou váhou patria práve zhyby na hrazde (Pull Up). Dajú sa zaradiť do akéhokoľvek tréningového plánu, ale často sa stáva, že sú vynechávané práve pri začiatočníkoch, pretože nemajú dostatok síl, aby sa zdvihli. Na toto existuje metóda do-pomoce v ktorej ti niekto (kamarát) podrží nohy vo vzduchu a pomáha ti vytlačiť sa hore.

Pri cvičení zhybov „makáš“ predovšetkým na najširšom svale chrbta, ale aj iných svalových partiách, čo do veľkej miery ovplyvňuje práve daný typ zhybu, ktorý vykonávaš. Ak chceš mať chrbát v tvare písmena V, tak toto je ten správny cvik ako to dosiahnuť.

Medzi základné zhyby patrí zhyb za hlavu a zhyb dopredu, pri každom cviku sa zapájajú určité svalové partie.

  • Pri zhybe dopredu sú to:  Hlavne široký sval chrbtu, trapézy, bicepsy a spodná časť prsného svalu.
  • Pri zhybe za hlavu sú to: Široký sval chrbtu, trapézy, tricepsy, kosoštvorcový sval.

Zhyby sa dajú vykonávať na rôzne tvarovaných hrazdách, taktiež môžeš meniť šírku uchopenia, čo je dobré, ak sa chceš zamerať na trénovanie určitých svalových partií.

Máme pre teba video v ktorom uvidíš 35. najlepších modifikácii zhybov.

Zhyby na hrazde – rôzne variácie
5 (100%) 2 votes

Komentáre